Personalitzar les preferències de consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar de manera eficient i realitzar determinades funcions. A continuació, trobaràs informació detallada sobre totes les cookies segons cada categoria de consentiment.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador, ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.... 

Sempre actiu

Les cookies necessàries són crucials per a les funcions bàsiques del lloc web i el lloc web no funcionarà de la manera prevista sense elles. Aquestes cookies no emmagatzemen cap dada d’identificació personal.

No hi ha cookies per mostrar

Les cookies funcionals ajuden a realitzar determinades funcionalitats com compartir el contingut del lloc web a les plataformes de xarxes socials, recopilar comentaris i altres funcions de tercers.
 

No hi ha cookies per mostrar

Les cookies analítiques s’utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font de trànsit, etc.
 

No hi ha cookies per mostrar

Les galetes de rendiment s’utilitzen per comprendre i analitzar els índexs de rendiment clau del lloc web que ajuden a oferir una millor experiència d’usuari als visitants.
 

No hi ha cookies per mostrar

Les galetes publicitàries s’utilitzen per oferir als visitants anuncis personalitzats en funció de les pàgines que van visitar abans i analitzar l’eficàcia de la campanya publicitària.
 

No hi ha cookies per mostrar

Crònica ple 22/04/2025

A les 17:00h del dia 22 d’abril de 2025 es va constituir una sessió ordinària a la sala de plens de l’Ajuntament. En primer lloc, es va aprovar per unanimitat les actes de la sessió ordinària de 29 de gener de 2025, la sessió extraordinària urgent de 5 de febrer de 2025 i la sessió extraordinària urgent de 26 de febrer de 2025. A continuació es va donar compte i assabentat dels decrets d’alcaldia dictats en el darrer període entre plens ordinaris (des del 2025DECR0000023 al 2025DECR0000088) i, seguidament, també es va aprovar per unanimitat l’estimació de l’al·legació del Bisbat de Vic i aprovació definitiva de la memòria tècnica per a l’impuls d’una comunitat local d’energia al municipi de Susqueda.

També es va aprovar el pla de gestió del servei de recollida selectiva de residus municipals i servei de deixalleria 2025, que engloba la fracció orgànica, multiproducte i vidre (envàs), així com la resolució del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Susqueda i l’Ajuntament de la Cellera de Ter per a la col·locació d’un armari intel·ligent en el terme municipal de la Cellera de Ter, ja que després d’estudiar-ho detingudament es modificarà la ubicació d’aquest armari per tal que quedi més protegit.

Per unanimitat, també es van aprovar els convenis que es descriuen a continuació i que en breu es penjarà el text íntegre a la seu-e d’aquest ajuntament:

  • Addenda al conveni marc per a la prestació de serveis socials bàsics i especialitzats, i altres programes relatius al benestar social i polítiques d’igualtat al municipi de Susqueda per l’any 2025
  • Conveni de col·laboració interadministrativa regulador de l’encàrrec de gestió entre el Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Susqueda per a l’execució del servei de suport als ajuntaments en la gestió del patrimoni documental municipal, en l’administració transparència i accés a la informació als municipis de menys de 10.000 habitants de la comarca de la Selva – Servei PREST 2025, que garanteix el correcte arxiu de la documentació de l’Ajuntament
  • Conveni regulador de la delegació de competències per a la prestació del servei de gestió tributària i cadastral, d’inspecció i recaptació de tributs i altres ingressos de dret públic, entre el Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Susqueda
  • Conveni entre el Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Susqueda per a la delegació de la competència de la recollida i control dels gossos, gats i fures, extraviats i abandonats
  • Conveni de delegació de les competències de tractament dels residus municipals entre l’Ajuntament de Susqueda i el Consell Comarcal de la Selva.

El compte general de recaptació de l’exercici 2025 també va aprovar-se per unanimitat, igual que la modificació del reglament regulador de l’accés motoritzat dels camins rurals del municipi de Susqueda que es van incorporar dos punts referent a les sancions i la productivitat de l’agutzil del municipi de Susqueda per un import de 400€.

En catorzè lloc, es va aprovar la modificació del règim de sessions del mandat, canviant les sessions trimestrals i procedint a celebrar-se d’ara endavant, el darrer dimecres de mes, a les 6 del vespre,
dels mesos de gener, març, maig, juliol, setembre i novembre. Relacionat amb el punt anterior, també es va aprovar la modificació de les retribucions establint l’import del ple en 70€, la comissió especial de comptes en 60€ i les Juntes de Coordinació en 60€.

Per raons de personal, es va aprovar la modificació de la relació de llocs de treball (punt 16è) i la modificació de la plantilla de personal (punt 17è) per ajustar la plaça de secretaria-intervenció allò que disposen els estatuts de l’agrupació tot ajustant la plaça de secretari a A1 amb CD 24.

Es va aprovar també la modificació de crèdit MC04/2025 en modalitat de suplement de crèdit i crèdit extraordinari, i, a nivell econòmic, també es va donar compte de l’informe resum anual de l’Ajuntament de susqueda dels resultats del control intern, que s’estableix a l’article 213 del RDLEG 2/2004 i a l’article 37 del RD 424/2017, de l’exercici 2024, de l’informe anual emès per la Intervenció general de AJUNTAMENT DE SUSQUEDA, relatiu a les resolucions adoptades pel president/alcalde de l’entitat local contràries a les objeccions efectuades o, si s’escau, a l’opinió de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya, les principals anomalies en matèria d’ingressos, els informes d’omissió de la funció interventora i els resultats del control dels comptes a justificar i de les bestretes de caixa fixa, de l’exercici 2024, i també dels informes anuals de control intern de l’exercici 2024: Informe anual de control permanent no planificable sobre el resultat de l’exercici de la funció interventora corresponent a l’any 2024: resolucions adoptades per l’Alcaldia contràries a les objeccions efectuades o, si s’escau,
a l’opinió de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya, de les principals anomalies en matèria d’ingressos, dels informes d’omissió de la funció interventora i dels resultats del control dels comptes a justificar i de les bestretes de caixa fixa, l’Informe de control permanent planificable obligatori sobre el control de l’existència d’obligacions derivades de despeses realitzades o béns i serveis rebuts sense imputació pressupostària (compte 413) de l’exercici 2024 i l’nforme de la intervenció de l’Ajuntament de Susqueda per donar compte al ple dels informes de control financer definitius realitzats durant l’exercici
2024 (art. 36 RD 424/2017).

En el punt 22, d’informacions d’alcaldia, l’alcaldessa va informar dels assumptes següents:

  • Reparació del camí que porta de St. Martí Sacalm fins a Fornils.
  • Campanya de les dones de Susqueda pel 8M, amb una molt bona participació. El dia 8M vam fer una activitat duta a terme per membres del SAID del Consell Comarcal de la Selva i tot seguit un berenar al local social de St. Martí Sacalm.
  • El 22 de març es va celebrar una nova edició del cafè amb l’alcaldessa, aquest cop a St. Martí Sacalm.
  • El mateix 22 de març també es va dur a terme una formació per aprendre a utilitzar els dos remolcs d’aigua que el consistori va adquirir per a la prevenció d’incendis.
  • Hem recollit la distinció de l’Infoparticipa 2024, on Susqueda ha obtingut un 98% de compliment amb la transparència. L’objectiu d’aquesta iniciativa és avaluar la informació que es publica per promoure que es millori la transparència i qualitat de la informació, d’acord amb els següents ítems:
    • Representació política
    • Gestió dels recursos col·lectius
    • Gestió dels recursos econòmics
    • Informació del municipi i gestió dels recursos col·lectius
    • Eines que s’ofereixen per a la participació ciutadana
  • Hem patit un Dana que ens ha deixat malmeses moltes vies de camins a Susqueda i s’han hagut de reparar els següents:
    • Camí de Coll de Nafre al Mirador de l’embassament
    • Carretera de Condreu al Santuari del Far
    • Camí del Soler
    • Camí de la pedrera al Llomà
    • Camí de la presa a Sant Martí Sacalm
    • Camí a Hort de Bernat
    • Camí a Puigderrajols
  • I per finalitzar tant sols em queda convidar-vos a totes i a tots a l’Aplec del Santuari del Coll el proper dia 1 de maig i també a la inauguració del parc recreatiu i de salut del veïnat del Coll.

Finalment, no es va produir cap intervenció al punt de precs i preguntes, i, sense haver-hi cap més assumpte a tractar, l’Alcaldessa-Presidenta de la Corporació va aixecar la sessió a les 17:20h de la tarda.